Planerat underhåll 14 december 2017
Mellan klockan 16.00 och 23.00 torsdagen den 14 december 2017 kommer vi att genomföra underhåll av den här webbplatsen.
Under denna period kommer sidan inte att vara tillgänglig men du är välkommen att ringa till oss för personlig service på telefonnummer 0771-42 00 10.

Tjänsterna levereras av cxLoyalty International AB på uppdrag av Swedbank och Sparbankerna

Tekniskt fel

Just nu har vi ett tekniskt fel på inloggningssidan. Vi jobbar på att lösa saken.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua

Kontakta oss

Har du frågor angående dina tjänster?

Kontakta oss genom att fylla i formuläret. Vi svarar så fort vi kan, senast inom 24 timmar.

Vill du hellre ringa når du oss på +46 771 42 00 10.

Concierge har öppet måndag-fredag 08.00-21.00 samt lördag 09.00-17.00.







Vanliga frågor

Bagage- och nyckelservice

Hur många nyckelbrickor kan man få?
Det ingår 1 nyckelbricka och 1 bagagebricka utan kostnad i ditt välkomstpaket men du kan köpa till extra brickor till hela familjen för en engångskostnad av 45 kronor per bricka. Beloppet dras från ditt MasterCard Platinum vid beställning.
Beställ genom att ringa oss på +46 771 42 00 10 eller genom att fylla i vårt kontaktformulär under Kontakta oss.

Om jag förlorar mina nycklar, vad händer då?
Upphittaren ombedes att lägga nycklarna i närmsta brevlåda. De kommer därefter till oss. Vi kontaktar dig och skickar dina nycklar till dig med rekommenderad post.

Jag har hittat en nyckelbricka, kan jag få upplysningar om ägaren för att lämna tillbaka dem?
Av säkerhetsskäl lämnar vi aldrig ut våra kunders personupplysningar. Vi kan ta dina kontaktuppgifter och be kunden kontakta dig.

Om jag tappar bort min väska, vad händer då?
Bagagebrickan är försedd med ett unikt id-nummer och en text som ber upphittaren att ta kontakt med oss. När vi får information om ett bagage kopplar vi samman id-numret med de personuppgifter som finns registrerade hos oss. Vi kontaktar dig och meddelar var bagaget är upphittat så att du kan hämta dina tillhörigheter.

Concierge

Jag vill komma i kontakt med Concierge, hur gör jag då?

Du kommer i kontakt med Concierge genom att ringa +46 771 42 00 10 eller genom att maila concierge@platinumservice.se

Vilka tider har Concierge öppet?

Du kan kontakta Concierge per telefon måndag till fredag kl. 08.00-21.00 samt lördag kl. 09.00-17.00. Du kan alltid skicka ett e-postmeddelande till concierge@platinumservice.se. Inkommer ditt ärende när vi har stängt registreras din förfrågan nästkommande arbetsdag.

Vilken typ av ärenden kan jag få hjälp med?

Du kan få hjälp med det mesta. De vanligaste förfrågningarna handlar om att få hjälp med bokning av hotell, restauranger, konsertbiljetter, hyrbil och blomsterbud. Men också vad som sker i olika städer runt om i världen.

Hur mycket kostar tjänsten?

Själva tjänsten ingår i ditt MasterCard Platinum så för service betalar du inget extra, men du betalar för de varor/tjänster du beställer av Concierge.

Hur betalar man för det man beställt?
Du betalar med ditt MasterCard Platinum.

Lounge Key

Hur ser personalen i loungerna att jag har fri tillgång till loungen?

Tala om för personalen att du har tillgång via Lounge Key. Genom att de sedan drar ditt MasterCard Platinum i kortläsaren (gäller även för extrakort) vid entrén kan de se i systemet att du är berättigad fri tillgång till loungen.

Kan jag ta med mig en vän in i loungen även om han/hon inte har ett MasterCard Platinum?

Ja, i det flesta lounger går det bra men alla lounger har sina egna regler. Vanligtvis kan du som har tillgång till loungen ta med gäster mot en kostnad på €28 per gäst.

Hur betalar jag för min gäst?

Besöket registreras när du drar ditt kort i kortläsaren vid entrén och avgiften för din gäst debiteras på ditt MasterCard Platinum.

Får jag ta med barn in i loungen?

Många lounger välkomnar barn som gäster mot en kostnad på €28 per gäst. Det är dock upp till respektive lounges regler så undersök i förväg om just den lounge som du planerar att besöka tar emot barn.

Kan jag använda Lounge Key oavsett vilket flygbolag jag flyger med?

Ja, Lounge Key är tillgänglig oavsett vilket flygbolag du har köpt biljetten hos och oavsett vilken typ av flygbiljett du har. Men resan ska ske samma dag som du besöker loungen.

Hur hittar jag vilka lounger jag har tillgång till?

Gå in på www.loungekey.com/swedbank för att söka bland loungerna och läsa mer om faciliteter, öppettider med mera. På webbsidan kan du också registrera dig för Lounge Keys app för mobiltelefon. Du får då ett användarnamn och lösenord som gör att du kan använda deras app och till exempel hitta närmaste lounge beroende på var du befinner dig. Observera att du måste registrera dig via Lounge Keys webbsida innan du kan använda appen. Registrera dig här.

Om Platinumservice

I Platinumservice ingår värdefulla tjänster som skapar bra förutsättningar för en mindre stressig vardag och ett bekvämare resande. Förutom Concierge och Lounge Key ingår även Bagage- och Nyckelservice som gör att du slipper oro och krångel om bagage eller nycklar skulle tappas bort.

Tjänsterna levereras av cxLoyalty International AB på uppdrag av Swedbank och sparbankerna. cxLoyalty International AB är en ledande rådgivare, utvecklare och leverantör av lojalitetsskapande kundprogram och mervärden. Företaget har verksamhet i 18 länder runt om i världen.

cxLoyalty International AB är auktoriserad försäkringsförmedlare och står under tillsyn av Finansinspektionen.

För mer information om cxLoyalty International AB klicka här »

Webbplatsens säkerhet

Varje gång du lämnar ut eller erhåller information om personuppgifter i vårt säkra online-system krypteras informationen med hjälp av en teknik som kallas Secure Sockets Layer, som brukar förkortas SSL. För att informationen ska förbli konfidentiell krypteras informationen med SSL-tekniken medan den sänds över internet mellan din dator och cxLoyalty Internationals system.

En säker session med hjälp av SSL upprättas där cxLoyalty International erbjuder online-tjänster och där konfidentiell information behandlas.

Denna HTTPS-sida använder även ett EV-certifikat (Extended Validation) vilket indikeras med grönt i sökfältet (visas olika beroende på vilken webbläsare du använder) ihop med ett hänglås vilket innebär att du är skyddad.

Tjänsterna levereras av cxLoyalty International AB på uppdrag av Swedbank och Sparbankerna.

Förändringar av trygghetstjänster som ingår i ditt Mastercard Platinum

Den 1 juli 2020 utgick tre tjänster i ditt betal- och kreditkort Mastercard Platinum:

- Data Monitoring
- ID-skydd
- Spärrtjänst (vid förlust av andra värdehandlingar än kortet).
Självklart kan du fortfarande kontakta 0771-42 00 10 vid förlust av ditt Mastercard Platinum.

På ditt Mastercard Platinum ingår det fortfarande concierge, Lounge Key och nyckel- och bagageservice. Om du har frågor om tjänsterna kan du kontakta oss via vårt kontaktformulär eller ringa 0771-42 00 10.

I internetbanken skickades ett meddelande i slutet av april med information om förändringen. Om du inte använder internetbanken har du fått ett brev hem till dig med samma information.

MinimeraÖppna | Ok, stäng